Dit is een archief-paginaDit is een archief-pagina.
Ik werk deze pagina niet meer actief bij. 'C' onder DOS: DJGPPBehalve de Windows Dev_C++ versie gebruikt ik de DOS DJGPP port, om spelletjes te maken onder DOS (zijn net wat sneller dan met de DirectX versie zoals boven beschreven). DJGPP heeft een handige web-page (de ZIP-picker) waarop je in een formulier kan opgeven welke mogelijkheden je wilt gebruiken (C oen/of C++, libraries, help in html of ander format, welke IDE omgeving, ...). Door de gewenste items aan te vinken krijg je een lijst met files om te downloaden en te installeren. Downloaden (pas op, makkelijk 20+ Mbyte), installeren, en klaar. De DJGPP configuratie die ik gebruik:
Let op: met oudere versies dan deze hierboven werkt het niet altijd vlekkeloos onder de nieuwste windows-versies, met name XP geeft wel eens problemen! Ik moet eerlijk zeggen, ik gebruik hier niet alles van, omdat ik primair met de Dev_C++ omgeving werk. Maar met DJGPP kan je eventueel ook Windows-programma's maken: meestal maakte ik kleine programma's die in een file passen, en dan roep ik de compiler meestal direct aan, bijvoorbeeld (voor een Windows programma met de RSXNTDJ compiler, vroeger te vinden op www.mathematik.uni-bielefeld.de/~rainer/): gcc -Zwin32 -o test.exe test.c En ook onder DJGPP werkt Allegro! De game library die ik ook onder Windows/DirectX gebruik.... Al mijn zelfgemaakte spelletjes (en ik heb er al een!) direct over te zetten van Windows naar DOS! |
op mijn site |